Warning: DOMDocument::loadHTML(): Unexpected end tag : p in Entity, line: 29 in /home/ejvqpfxg/domains/100traffic.ir/public_html/wp-content/themes/aradrolling/functions.php on line 985 Warning: DOMDocument::loadHTML(): Unexpected end tag : p in Entity, line: 29 in /home/ejvqpfxg/domains/100traffic.ir/public_html/wp-content/themes/aradrolling/functions.php on line 985 Warning: DOMDocument::loadHTML(): Unexpected end tag : p in Entity, line: 29 in /home/ejvqpfxg/domains/100traffic.ir/public_html/wp-content/themes/aradrolling/functions.php on line 985 تابلوها و علائم ترافیکی - مرکز فروش تابلو ها و موانع و تجهیزات ترافیکی

تابلوها و علائم ترافیکی

تابلو های ترافیکی، یکی از عمده پیامدهای افزایش جمعیت شهری، مشکلات ترافیکی و مسدود شدن برخی مسیرها می باشد. این امر در برخی موارد باعث عدم تبعیت رانندگان از قوانین ترافیکی به علت عدم فرهنگ سازی شده و زمینه ساز بسیاری از سوانح می شود. موارد ذکر شده به علاوه شتاب و یا عدم آگاهی برخی از رانندگان از تابلو های ترافیکی از جمله تخلفات عمده رانندگی محسوب می شوند. عدم پیروی از قوانین رانندگی همه ساله باعث خسارات جانی و مالی بی شماری شده است. و از این رو هر شهروند می بایست نسبت به تابلوهای ترافیکی و عواقب رعایت نکردن آن‌ها واقف باشد.

در خصوص مواردی که به آن اشاره شد. انواعی از تابلوها و علائم ترافیکی و ایمنی رایج بوده که می بایست درک صحیحی نسبت به هر یک از آن ها پیدا کرد. این تابلوها در انواع مسیرهای درون و برون شهری قابل مشاهده بوده و آگاهی از آن ها مزایای بی شماری را به همراه خواهد داشت. این مقاله کاربردی اما کوتاه می تواند کمک شایانی به اجتناب از پیامدهای ناشی از عدم آگاهی علائم رانندگی شده و مطالعه آن به هر شهروند و راننده ای توصیه می گردد.

تابلو های ترافیکی

تابلوها و علائم ترافیکی

برای آن که از کاهش تخلفات رانندگی اطمینان یافت، می بایست ابتدا با تعریف و نقش تابلوها و علائم ترافیکی آشنا شده و درک درستی از آن ها پیدا کرد. آگاهی از تابلوها و علائم ترافیکی برای عموم شهروندان اعم از رانندگان و عابرین پیاده دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. گسترش و تراکم جمعیت شهری که باعث افزایش ترددهای درون شهری می شود. در بسیاری از موارد استفاده از تابلو های ترافیکی را دارای اهمیت می کنند. نصب به موقع و بهره گیری از انواع با کیفیت و استاندارد این تابلوها می تواند ضامن کاهش بسیاری از خطرات و هزینه های ذکر شده شود.

بنا بر مطالب ذکر شده، نصب به موقع و بهره گیری انواع مدرن و استاندارد تجهیزات ترافیکی نقش بسزایی در فرهنگ سازی صحیح تردد شهری داشته و در نتیجه سبب ایمن سازی مسیرها و معابر می شود.

انواع تابلوهای ترافیکی

علائم ترافیکی به 2 طریق قابل شناسایی و تفکیک هستند. این اعلان ها به لحاظ مفهومی و شکل هندسی در دسته های مختلفی قرار می گیرند. به طور کلی انواع تابلوهای ترافیکی که در سطوح درون شهری و برون شهری قابل ملاحظه هستند در شرایط متفاوتی کاربرد داشته و از مزیت های متعددی برخوردار هستند. هر یک از تابلو های ترافیکی دارای معانی و ویژگی های منحصر به فردی هستند. که در ادامه این مقاله به طبقه بندی آن ها خواهیم پرداخت.

انواع تابلوهای ترافیکی از لحاظ معنایی

همان طور که اشاره شد، هر یک تابلو های ترافیکی کاربرد منحصر به فرد خود را دارا هستند. انواع تابلوهای ترافیکی از لحاظ معنایی به چند گروه تقسیم می شوند که در ادامه به طور خلاصه آن ها را معرفی می کنیم.

  • علائم دستوری یا بازدارنده انتظامی: این دسته از تابلوها همان طور که از نام آن ها پیداست. دارای اعلان های دستوری بوده و عدم پیروی از آن ها شامل خسارات جدی و جرایم سنگین مالی می شود. تابلوهایی مانند عبور ممنوع، توقف ممنوع، پارک کردن ممنوع و عبور موتور سواران ممنوع از این قبیل علائم هستند.
  • علائم اخباری: این دسته از علائم به رانندگان در خصوص شرایط موجود اطلاعاتی را ارائه می دهند. عمده اطلاعات درج شده بر روی این تابلوها اشاره بر وضعیت مسیر داشته و به راهنمایی رانندگان کمک می کند. در این دسته از تابلوها، تابلوهای هدایت مسیر از جمله مهم ترین موارد به شمار می روند.
  • علائم اخطاری: این دسته از اعلان های انتظامی که معمولا به شکل مثلث و دایای حاشیه قرمز قابل مشاهده هستند. حاوی اعلانات هشدار دهنده بوده و رانندگان را نسبت به خطرات موجود آگاه می سازند.

تابلو های ترافیکی،انواع تابلوهای ترافیکی از لحاظ شکل هندسی

همان طور که اشاره شد، تابلو های ترافیکی از لحاظ شکل ظاهری نیز در دسته های مختلفی قرار دارند. انواع تابلوهای ترافیکی از لحاظ شکل هندسی عبارتند از:

  • اعلان های دایره ای شکل: که طیف گسترده ای از اعلان ها را در بر می گیرند. این تابلوها برای اعلانات دستوری و در برخی موارد برای اعلانات اخباری کاربرد دارند.
  • اعلان های مربعی و مستطیل شکل: که در سطوح شهری در دسته دومین تابلوهای پرکاربرد قرار می گیرند. این تابلوها که در رنگ های سفید، سبز، آبی و قهوه ای نیز دیده می شوند، عموما دارای اعلان های هدایت مسیر و خدمات هستند.
  • اعلان های مثلثی شکل: که حاوی اعلانات مهمی برای رانندگان وسایل نقلیه هستند. این تابلوها اکثرا برای اعلانات اخطاری کاربرد دارند. این دسته از اعلانات ضمن مسیرهای تردد در برخی مناطق دارای خطر نیز قابل رویت هستند.

پیامدهای عدم توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی

همان طور که در طی مقاله به آن پرداخته شد، پیامدهای عدم توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلو های ترافیکی بی شمار بوده و برخی از آن ها دارای خسارات غیر قابل جبران می باشند. برای اجتناب از انواع پیامدها و خسارات ناشی از رانندگی راهکارهای مختلفی در نظر گرفته شده است.
برای جلوگیری از این خسارات پی ریزی و تدوین یک آئین نامه جامع رانندگی اولین و مهم ترین قدم به شمار می رود. دومین قدم به کار گیری به موقع و نصب صحیح اعلانات راهنمایی و رانندگی است. قدم سوم استفاده از تجهیزات استاندارد و همکاری با تولید کنندگان تابع استاندارد مانند کمپانی فرتو ترافیک بوده است. و قدم چهارم به روز رسانی هر یک از تجهیزات ترافیکی می باشد. برنامه ریزی یک محیط شهری هوشمند از جمله مهم ترین اقداماتی است. که می تواند از پیامدهای ناشی از عدم توجه به آن ها بکاهد.

قیمت تابلوهای ترافیکی

کلام آخر

موارد بسیار زیادی در کاهش تخلفات و پیامدهای ناشی از رانندگی تاثیر گذار هستند. برای اجتناب از خسارات ناشی از رانندگی و عدم آگاهی از تابلو های ترافیکی می بایست در اولین قدم به فرهنگ سازی صحیح به کار گیری و تبعیت این علائم دقت داشت. کاوش در مقالات کاربردی وب سایت و کمپانی فرتو ترافیک و همچنین بررسی محصولات ترافیکی و ایمنی استاندارد عرضه شده در این شرکت می تواند. نقش بسزایی در راستای ایمن سازی فضای شهری ایفا نماید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما