ضوابط نصب تابلو ترافیکی

نصب تابلو علایم راهنمایی و رانندگی

ضوابط نصب تابلو ترافیکی، تابلوهای راهنما بخشی از زندگی روزمره ما هستند. ما از جاده ها به عنوان بستر حمل و نقل برای انجام کارهای مختلف استفاده می کنیم. بسیاری از جاده‌های شهری و برون شهری دارای تابلوهایی هستند که به کاربران جاده‌ها این امکان را میدهند تا از رفتار مناسب در جاده‌ها اطلاع پیدا کنند و باعث شود جاده‌ها برای سفر ایمن باشند. تابلو ترافیکی مناسب ، نقش حیاتی در کاهش ترافیک و همچنین تصادفات جاده ای دارند. پس به هیچ قیمتی نمی توان از کیفیت و ضوابط نصب تابلو ترافیکی همچنین از نصب صحیح تابلوهای ترافیک غافل شد.

ضوابط نصب تابلو ترافیکی

اهمیت و ضرورت تابلوهای ترافیکی

تابلو علائم جاده ای بهترین رسانه برای برقراری ارتباط در نظر گرفته می شود زیرا آنها کاربران جاده را از حوادث یا شرایط آگاه میکنند. با این حال، همه علائم راهنمایی و رانندگی توسط همه رانندگان مشاهده نمی شود، که گاهی اوقات منجر به موقعیت های خطرناک می شود. به منظور مدیریت ایمن تر جاده ها، ضوابط نصب تابلو ترافیکی و نصب صحیح تابلو ترافیکی الزامی است. طراحی و رعایت ضوابط نصب تابلو ترافیکی نیاز به مهارت و دانش خاص در مورد آخرین ماشین آلات و تکنولوژی دارد. اگر طرح تابلو واضح و شناخته شده نباشد ، نصب فایده ای ندارد. به همین ترتیب، هر چقدر هم که تابلو ترافیکی خوب باشند، نصب نادرست کارایی تابلوهای ترافیکی را از بین می‌برد.

اولین علائم راهنمایی و رانندگی ستون های سنگی ساده بودند. رومی ها از آنها استفاده می کردند تا مسافران بدانند که چقدر به شهر نزدیک هستند. علائم راهنمایی و رانندگی همانطور که می شناسیم با اختراع دوچرخه ظاهر شدند، زیرا دوچرخه سواران به علائمی نیاز داشتند که در مورد موانع به آنها هشدار دهد. این علائم با برخورد اتومبیل ها در جاده ها به تکامل خود ادامه دادند. امروزه بسیاری از ما چندان به علائم راهنمایی و رانندگی فکر نمی کنیم. چرا آنها اینقدر مهم است؟

حال اهمیت این تابلوها

– آنها قوانین ثابتی را برای همه رانندگان ارائه می کنند
در سراسر یک کشور، علائم راهنمایی و رانندگی همگی ثابت هستند. اگر نشانه ها سازگار نبودند، تشخیص کار درست دشوار بود. جاده ها بسیار خطرناک خواهند بود.

ضوابط نصب تابلو ترافیکی

– هر کسی می تواند آنها را درک کند
علائم راهنمایی و رانندگی به جای استفاده از کلمات، اغلب از تصاویر برای انتقال پیام استفاده می کنند، مانند عبور حیوانات یا کودکان در حال بازی. این مهم است زیرا به هر کسی کمک می کند تا معنای علامت را بفهمد، حتی اگر به زبان آن کشور صحبت نکند. رنگ ها هم مهم هستند قرمز به راننده می گوید که باید بایستد یا تسلیم شود، در حالی که رنگ زرد به معنای احتیاط است.

– آنها در مورد چیزهایی که لزوماً واضح نیستند به شما هشدار می دهند
علائم راهنمایی و رانندگی بیشتر از اینکه فقط محدودیت سرعت یا زمان توقف را به شما بگویند اطلاعات دیگری نیز در اختیار شما قرارخواهد داد. تابلوهای موقت، مانند تابلوهای اطراف مناطق ساخت و ساز، به شما اطلاع می دهند که مسیر عادی شما ممکن است متفاوت باشد یا باید مراقب افرادی باشید که کار می کنند. تابلو ترافیکی جاده پرپیچ و خم و تابلوهای یخ روی پل نیز مهم هستند زیرا اینها چیزهایی هستند که تا زمانی که نزدیک آنها قرار نگیرید نخواهید دید. بدون علائم راهنمایی و رانندگی خاص، از موانع خطرناک شگفت زده خواهید شد.

تابلو های ترافیکی استاندارد

نادیده گرفتن تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی می تواند منجر به تصادفات شدید جاده ای شود. بنابراین، دید تابلو ترافیکی بیشترین اهمیت را دارد. تیم ضوابط نصب تابلو ترافیکی ابتدا از کیفیت تابلوهای راهنمایی و رانندگی اطمینان حاصل می کند. ماده خام مورد استفاده باید محکم و پیام و نمایش تصویری آن خوانا باشد تا پیام به را حتی از فاصله دور به خصوص برای راننده قابل درک باشد. و همچنین شامل شکل و خطوط علائم راه است.

-انتخاب مکان مهم است

تابلو راهنما را نمی توان در هر جایی که نیاز به نصب تابلو باشد نصب کرد. قبل از رعایت ضوابط نصب تابلو ترافیکی باید محل نصب را در نظر گرفت. به عنوان مثال، تقاطع ها در جاده ها. مهندسان باسابقه ضمن تهیه گزارش دقیق پروژه، وضعیت را به دقت تجزیه و تحلیل کرده و محل تابلوهای ترافیکی را انتخاب می کنند.

ضوابط نصب تابلو ترافیکی

– اتفاقات غیرمنتظره

تابلوهای ترافیکی نشانه هایی برای رانندگان برای آگاهی از خطرات پیش رو هستند. اما اتفاقاتی مانند شدت نور، سرعت خودرو، باران، مه، ترافیک و کاهش دید تابلوهای ترافیکی وجود دارد. بنابراین ضوابط نصب تابلو ترافیکی و کیفیت بالای تابلو ترافیکی بیشترین اهمیت را دارد.

-متغییر بودن استاندارد

نکته ی مهمی که وجود دارد این است که استانداردها و دستورالعمل هایی که در نصب تابلوهای ترافیکی رعایت می شود باید اصلاح شوند زیرا هیچ دو جاده ای شبیه هم نیستند.

-جنس تابلوهای ترافیکی

ورق انعکاسی روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی باید حداقل 7 سال یا حداقل 10 سال بسته به محل نصب تابلو ترافیکی دوام داشته باشد. برای سایر موارد؛ قطب، صفحه و اتصالات مسئله اصلی برای یک تابلو بادوام، گالوانیزه یا آلومینیوم است. با این حال معمولاً این محصولات اگر از یک تامین کننده قابل اعتماد خریداری شوند تا 20 سال دوام خواهند داشت.
نکته بعدی استفاده ی مناسب از تابلوهای ترافیکی است. بسته به اینکه علامت راهنمایی و رانندگی در کجا نصب شود، مشخصات تابلو ترافیکی متفاوتی وجود دارد. در جاده هایی با سرعت بالاتر، تابلوها و در نتیجه علائم باید بزرگتر باشند. با این کار متن داخل تابلو بزرگتر و همچنین حاشیه علامت بزرگتر می شود.

تاثیرات کیفیت تابلوهای ترافیکی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که خیلی از مواقع به آن بی‌توجهی می‌شود، کیفیت این تابلوهای ترافیکی است. خوب است که به این مطلب توجه کنیم که کیفیت تابلو ترافیکی اخباری در عملکرد و کاربرد آن‌ها نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کند؛ در نتیجه هنگام خرید تابلو علائم توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت خواهد بود.زمانی بهترین عملکرد را از علائم هشداردهنده دریافت میکنیم که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشند.

تابلو ترافیکی

همان‌طور که گفته شد این تابلوها باید به گونه‌ای طراحی و تولید شده باشند که بتوان آن‌ها را از مسافت دور نیز به راحتی تشخیص داد. وضوح تصویر و نوشته‌های روی آن، مقاومت تابلو در برابر شرایط آب و هوایی مختلف بسیار پر اهمیت است. پس هرچه این تابلو ها از کیفیت بهتری برخوردار باشند هم کارایی بهتری خواهند داشت و هم لازم نیست در مدت کمی به فکر تعویض آنها باشیم. و میتوان مدت زمان بیشتری از تابلو ترافیکی بهره برد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما